Wędrówki między Wisłą a Kampinosem
Rodzinna gra planszowa o Puszczy Kaminoskiej
i okolicznych gminach
WYZWANIE:
Jak opowiedzieć w grze o 10 gminach wchodzących w skład Lokalnej Grupy Działania Między Wisłą a Kampinosem? Jak przedstawić ich historię, przyrodę i atrakcje? Jak poprzez grę zachęcić do odwiedzenia i poznania tych urokliwych terenów.
Zamawiający:
Lokalna Grupa Działania Między Wisłą a Kampinosem
8+ lat
2 – 4 graczy
30 minut
j. polski
2014
Zakres realizacji
Nasza odpowiedź:
Rodzinna Gra planszowa z łosiem w roli głównej
Łoś to symbol Kampinoskiego Parku Narodowego dlatego nie mogło go zabraknąć w grze o LGD Kampinos. Łosie mogą być niebezpieczne dlatego gracze jako turyści powinni unikać spotkań z łosiami na planszy.
Zadaniem graczy jest zwiedzanie 10 gmin należących do Lokalnej Grupy Działania „Między Wisłą a Kampinosem” i poznanie jak największej liczby z tutejszych 110 ciekawostek zawartych na kartach gry. Gracze mogą zobaczyć m.in. rezerwat przyrody Kaliszki, Skansen budownictwa puszczańskiego w Granicy, Cmentarz i Muzeum w Palmirach, poznać Fryderyka Szopena czy Arona Engelmana.
WALORY EDUKACYJNE
Na każdej ze 110 kart znajduje się zdjęcie, krótki tytuł i pytanie związane z daną ciekawostką oraz herb gminy, w której można zobaczyć ciekawostkę. Korzystanie z pytań jest opcjonalne dlatego poziom wiedzy nie stanowi ograniczenia i mogą w grę grać osoby nie związane z tym regionem.
Informacje o ciekawostkach poszerza obszerny informator na temat wszystkich obiektów i wydarzeń zawartych na kartach.
Gra uczy topografii, nazw i herbów gmin obszaru LGD Między Wisłą a Kampinosem. Promuje również markę i logo oraz zapoznaje z projektami inwestycyjnymi/rozwojowymi wspartymi w ramach działalności LGD Kampinos.
Fabuła i podstawowe zasady
Plansza odzwierciedla obszar LGD, po którym poruszają się gracze i łosie. W każdej gminie gracze poznają jej atrakcje, historię i ciekawe inwestycje. Ale uwaga! Tymi samymi szlakami poruszają się także łosie, które nie lubią spotykać turystów.
Zobacz pełny opis fabuły
Gra polega na wcieleniu się w rolę turysty, który odwiedza 10 gmin należących do Lokalnej Grupy Działania „Między Wisłą a Kampinosem”. W gminach zbiera się karty różnych ciekawostek, które trzeba następnie zobaczyć (zagrać) w gminach, z którymi faktycznie są one związane.
W swojej turze gracz musi wybrać jedną z trzech akcji.- Pierwsza akcja „Zbieranie informacji” to ruch pionka i zabranie jednej karty ciekawostek, która znajduje się na polu gminy, w której znalazł się pionek gracza.
- Druga możliwa akcja „Zwiedzanie” pozwala graczowi przesunąć pionek i zagrać jedną lub więcej kart ciekawostek związanych z gminą na polu której znalazł się pionek gracza.
- Trzecia akcja „Odpoczynek” pozwala graczowi po prostu wziąć trzy „stopki”, które w trakcie gry dają dodatkowe ruchy pionka.
Karty punktowane są w pięciu kategoriach. Im więcej masz kart w każdej kategorii, tym więcej zdobywasz punktów.
Gra posiada 3 warianty trudności, dzięki czemu sprawi przyjemność zarówno młodszym, jak i starszym graczom oraz pozwoli dostosować intensywność przekazu edukacyjnego.
Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej pobierz pełną instrukcję.Opracowanie graficzne
Warstwa graficzna nawiązuje do najbardziej rozpoznawalnego wyróżnika obszaru Lokalnej Grupy Działania Między Wisłą a Kampinosem – Kampinoskiego Parku Narodowego i jego symbolu łosia. Atutem są również rzeczywiste zdjęcia ilustrujące ciekawostki na kartach.
PRODUKCJA Z DBAŁOŚCIĄ O KAŻDY DETAL
Gra wyprodukowana jest z materiałów najwyższej jakości. Gruba lita tektura, płótnowany papier okleinowy, drewniane figurki łosi i pionki zapewnią świetną rozrywkę na wiele wieczorów.
Elementy gry
- plansza
- 3 drewniane pionki łosi
- 4 drewniane pionki graczy
- 4 żetony graczy
- 30 żetonów stopek
- 110 kart ciekawostek
- instrukcja gry z dodatkowym informatorem o ciekawostkach z regionu