Wędrówki między Wisłą a Kampinosem

Rodzinna gra planszowa o Puszczy Kaminoskiej
i okolicznych gminach

WYZWANIE:

Jak opowiedzieć w grze o 10 gminach wchodzących w skład Lokalnej Grupy Działania Między Wisłą a Kampinosem? Jak przedstawić ich historię, przyrodę i atrakcje? Jak poprzez grę zachęcić do odwiedzenia i poznania tych urokliwych terenów.

Mazowszanie plansza i elementy gra planszowa

Zamawiający:

Lokalna Grupa Działania Między Wisłą a Kampinosem

8+ lat

2 – 4 graczy

30 minut

j. polski

2014

Rodzinna Gra planszowa z łosiem w roli głównej

Łoś to symbol Kampinoskiego Parku Narodowego dlatego nie mogło go zabraknąć w grze o LGD Kampinos. Łosie mogą być niebezpieczne dlatego gracze jako turyści powinni unikać spotkań z łosiami na planszy.

Zadaniem graczy jest zwiedzanie 10 gmin należących do Lokalnej Grupy Działania „Między Wisłą a Kampinosem” i poznanie jak największej liczby z tutejszych 110 ciekawostek zawartych na kartach gry. Gracze mogą zobaczyć m.in. rezerwat przyrody Kaliszki, Skansen budownictwa puszczańskiego w Granicy, Cmentarz i Muzeum w Palmirach, poznać Fryderyka Szopena czy Arona Engelmana.

WALORY EDUKACYJNE

Na każdej ze 110 kart znajduje się zdjęcie, krótki tytuł i pytanie związane z daną  ciekawostką oraz herb gminy, w której można zobaczyć ciekawostkę. Korzystanie z pytań jest opcjonalne dlatego poziom wiedzy nie stanowi ograniczenia i mogą w grę grać osoby nie związane z tym regionem.  

Informacje o ciekawostkach poszerza obszerny informator na temat wszystkich obiektów i wydarzeń zawartych na kartach.

Gra uczy topografii, nazw i herbów gmin obszaru LGD Między Wisłą a Kampinosem. Promuje również markę i logo oraz zapoznaje z projektami inwestycyjnymi/rozwojowymi wspartymi w ramach działalności LGD Kampinos.

Fabuła i podstawowe zasady

Plansza odzwierciedla obszar LGD, po którym poruszają się gracze i łosie. W każdej gminie gracze poznają jej atrakcje, historię i ciekawe inwestycje. Ale uwaga! Tymi samymi szlakami poruszają się także łosie, które nie lubią spotykać turystów.

Zobacz pełny opis fabuły

Gra polega na wcieleniu się w rolę turysty, który odwiedza 10 gmin należących do Lokalnej Grupy Działania „Między Wisłą a Kampinosem”. W gminach zbiera się karty różnych ciekawostek, które trzeba następnie zobaczyć (zagrać) w gminach, z którymi faktycznie są one związane.

W swojej turze gracz musi wybrać jedną z trzech akcji.
  • Pierwsza akcja „Zbieranie informacji” to ruch pionka i zabranie jednej karty ciekawostek, która znajduje się na polu gminy, w której znalazł się pionek gracza.
  • Druga możliwa akcja „Zwiedzanie” pozwala graczowi przesunąć pionek i zagrać jedną lub więcej kart ciekawostek związanych z gminą na polu której znalazł się pionek gracza.
  • Trzecia akcja „Odpoczynek” pozwala graczowi po prostu wziąć trzy „stopki”, które w trakcie gry dają dodatkowe ruchy pionka.

Karty punktowane są w pięciu kategoriach. Im więcej masz kart w każdej kategorii, tym więcej zdobywasz punktów.

Gra posiada 3 warianty trudności, dzięki czemu sprawi przyjemność zarówno młodszym, jak i starszym graczom oraz pozwoli dostosować intensywność przekazu edukacyjnego.

Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej pobierz pełną instrukcję.

Opracowanie graficzne

Warstwa graficzna nawiązuje do najbardziej rozpoznawalnego wyróżnika obszaru Lokalnej Grupy Działania Między Wisłą a Kampinosem – Kampinoskiego Parku Narodowego i jego symbolu łosia. Atutem są również rzeczywiste  zdjęcia ilustrujące ciekawostki na kartach.  

PRODUKCJA Z DBAŁOŚCIĄ O KAŻDY DETAL

Gra wyprodukowana jest z materiałów najwyższej jakości. Gruba lita tektura, płótnowany papier okleinowy, drewniane figurki łosi i pionki zapewnią świetną rozrywkę na wiele wieczorów.

Elementy gry

  • plansza
  • 3 drewniane pionki łosi
  • 4 drewniane pionki graczy
  • 4 żetony graczy
  • 30 żetonów stopek
  • 110 kart ciekawostek
  • instrukcja gry z dodatkowym informatorem o ciekawostkach z regionu